Instagram’da daha fazla erişimin sırrını en yetkili isim açıkladı: 3 önemli tüyo



İçerik Üreticileri ve Dikkat Ekonomisi

İçerik üreticileri, ‘dikkat ekonomisindeki’ rollerinin önemini biliyor. Bir içerik üreticisinin içeriği daha fazla görüntülendiğinde, genellikle daha yüksek reklam geliri veya markalarla daha güçlü bir pozisyon elde etme şansı buluyor. Sektörde çalışanlar, bir içeriğin görüntülenme oranını “erişim” olarak adlandırıyor.

Dikkat ekonomisi, insan dikkatini kıt bir meta olarak ele alan ve bilgi yönetimi sorunlarını çözmek için ekonomik teoriyi kullanan bir yaklaşımdır.

Instagram’ın üst düzey yöneticisi Adam Mosseri, içerik üreticisi ve sosyal medya koçu Brock Johnson ile yaptığı bir podcast röportajında, “İnsanlar her zaman daha fazla erişim istiyor” diye konuştu.

Johnson ve Mosseri’nin röportajında, Instagram yöneticisi algoritma, hashtag’ler ve gölge yasak gibi konular hakkındaki söylentilere açıklık getirdi.

INSTAGRAM BUNLARA ÖNCELİK VERİYOR

Mosseri, Instagram’ın içerik üreticileri için üç temel önceliğini şöyle sıraladı:

  • Instagram, özgün içerikleri ödüllendirmeyi amaçlıyor.
  • Platform, küçük içerik üreticilerinin tanınmasını ve kitle oluşturmasını desteklemeyi hedefliyor.
  • Trendleri belirlemede daha hızlı ve etkili olmayı amaçlıyor.

Mosseri, “Instagram’da bir şeylerin popüler olması zaman alıyor” dedi.

Mosseri, gelecekte Instagram’ın geliştireceği noktalar ve içerik üreticilerinin platformdaki değişikliklere nasıl uyum sağlayabileceği konusunda ipuçları verdi. Mosseri, her zaman hem içerik üreticileri hem de normal kullanıcılar için faydalı bir denge kurmaya çalıştıklarını belirtti.

Mosseri, içerik üreticilerinin Instagram’da önemli bir rol oynadığını vurgulayarak, “İçerik üreticilerinin paylaşım yapabileceği en önemli yer burası” dedi.

DOĞRUDAN MESAJLAR ÇOK ÖNEMLİ

İçerik üreticileri, akışta paylaşım yapmak yerine hikayeler aracılığıyla daha geniş kitlelere ulaşabilir. Doğrudan mesajlar, içerik paylaşımında önemli bir rol oynar; Mosseri, doğrudan mesajların Instagram kullanıcılarının fotoğraf ve video paylaştığı ana yer olduğunu belirtti.

Instagram, geçtiğimiz yıl 20’den fazla yeni DM özelliği sunarak içerik üreticilerine destek oldu. DM’ler, içeriğin erişimini artırmak için önemli bir metrik olarak karşımıza çıkıyor.

SEO ÇALIŞMALARI DA YAPILIYOR

Instagram, içerik üreticilerinin Google ve diğer arama motorlarında daha iyi sıralanması için SEO çalışmalarına ağırlık veriyor. Mosseri, Instagram’ın arama işlevselliğini geliştirmeye odaklandıklarını ve TikTok’un bu konuda iyiyken Instagram’ın daha fazla çaba göstermesi gerektiğini söyledi.

Mosseri, Instagram’ın arama özelliklerini güçlendirmek için çalıştıklarını ve gelecekte yeni özellikler sunacaklarını ifade etti. Önerilen arama butonu gibi yeni özellikler göreceğimiz Instagram’da, içerik ve yorumlar arasındaki ilişki de önemli bir metrik olarak belirlendi.


Related Posts

Google henüz var olmayan Füzyon enerjisine milyar dolarlık yatırım yaptı

 Enerji tarlaları başta olmak üzere bu konuda yatırımlarına devam eden teknoloji devi, bu sefer de 2030’lu yılları düşünerek 200 megawatt füzyon enerjisi satın aldı.

Apple, iOS 26 için duyurmadığı özellikler üzerinde çalışıyor

Apple, haziran ayının başında yeni iOS 26 arayüzünü tanıttı ancak bu arayüz kullanıcılar tarafından eleştirildi.

Mavi ekran hatası tarih oluyor! Yeni arka plan artık böyle gözükecek!

Windows’un ikonik mavi ekran hatası değişiyor. Yıllardır kullanılan arka plan yerini siyah ekrana bırakacak.

Instagram’a çok konuşulacak 9 yeni özellik

Popüler sosyal medya platformu Instagram, kullanıcı deneyimini yeniden şekillendiren yeni özelliklerle gündemde. Çoklu profil fotoğrafı, 3:4 görsel desteği, aylık performans özeti, Spotify entegrasyonu gibi dikkat çeken yenilikler, hem bireysel kullanıcılar hem de içerik üreticileri için önemli değişiklikler getiriyor. İşte tüm ayrıntılar…

Trump’tan ‘Tiktok’ kararı

ABD Başkanı Trump, sosyal medya platformu Tiktok’un engellenmesine dair kanunun uygulanmasını 90 gün süreyle erteleyen kararnameyi imzaladı.

GPT-5 ne zaman çıkıyor?

OpenAI’ın CEO’su Sam Altman, ChatGPT’si için GPT-5’in ne zaman çıkacağını açıkladı.